Vaccine donations must be better organized, WHO says

Donations should come less on a whim and instead be more predictable and in larger quantities, the WHO urged, in a joint statement together with the global COVAX initiative and the African Union's African Vaccine Acquisition Trust (AVAT).

The donation of Covid-19 vaccines to developing countries must be better organized, according to the World Health Organization (WHO).
Donations should come less on a whim and instead be more predictable and in larger quantities, the WHO urged, in a joint statement together with the global COVAX initiative and the African Union's African Vaccine Acquisition Trust (AVAT).
So far, more than 90 million Covid-19 vaccine doses have been donated worldwide with the help of those two distribution initiatives, the WHO said.
Most of the donations have been relatively ad hoc, it added. Many doses have also arrived with only a short shelf life, making it difficult for the receiving countries to plan vaccination campaigns.
The UN agency called for all donated vaccines to have a shelf life of at least 10 weeks. Necessary materials - such as syringes, diluents and freight costs - should be included.
In Africa, 6.6 per cent of the population is fully vaccinated against the coronavirus, according to the African Centre for Infectious Diseases (Africa CDC).
Last week, the Omicron strain of the virus was detected in southern Africa and has since been classified as a variant of concern by the WHO.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.