South Korean population falls for 3rd year in a row

The country's registered population was nearly 51.44 million as of end-2022, a 0.39% decline from 2021, the Interior and Safety Ministry said. Single-person households increased to 9.72 million, accounting for 41% of all households. In comparison, two-person households accounted for 65.2% of the total.

South Korean population has been dropping for three years in a row, with the number of single-person houses approaching 10 million, according to government figures released on Sunday.

The country's registered population was nearly 51.44 million as of end-2022, a 0.39% decline from 2021, the Interior and Safety Ministry said.

Single-person households increased to 9.72 million, accounting for 41% of all households. In comparison, two-person households accounted for 65.2% of the total.

The average number of people per family has fallen to a new low of 2.17, according to the official data.

The male population decreased for the fourth consecutive year to 25.63 million, while the female population decreased for two years in a row to 25.80 million.

People in their 50s made up 16.7% of the population, while those aged 65 and above accounted for 18%.

South Korea is expected to become a super-aged society by 2025, with people aged 65 and above accounting for 20% of the total population, according to local Yonhap News Agency.

The country became an old society in 2017, with the proportion of such people exceeding 14%.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.