German climate minister announces reform of Climate Action Law

After months of negotiations, the German government announced on Wednesday that it is reforming its Climate Action Law, which acts as the foundation for its federal climate policy.
"The goal of reducing climate gas emissions by 65% by 2030 has become attainable for the first time," said Economy and Climate Minister Robert Habeck, the Green politician who spearheaded the law.
Even with the reform, Germany is still estimated to fall 200 million tons short of reaching its 2030 climate targets. When Habeck became minister however, the gap was 1,100 million tons.
Overall, Habeck said the government has made enormous progress.
The new Climate Action Law's fundamental goals remain the same, with Germany still needing to reduce carbon emissions by 65% by 2030 from the 1990 level.
However, the climate target compliance will no longer be monitored retrospectively according to different sectors such as transport, industry or agriculture, but rather looking into the future, over several years and across sectors.
The government is still do decide on how and in what sectors the permissible amount will be achieved by 2030.
The ministries who have breached climate targets will have to suggest measures to cut emissions and there is to be "full transparency" as to whether the sectors are on the right path or not.
The law is set to take effect next year, with parliament due to agree on it next week.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.