Starbucks under fire for offering its new CEO a corporate jet

Starbucks, the massive international coffee conglomerate, is facing criticism for providing their new CEO with a corporate jet to travel between Newport Beach and Seattle, which are approximately 1,609 kilometers (1,000 miles) apart.

Global coffee chains giant Starbucks is under fire for offering its new CEO a corporate jet for commuting between Newport Beach, California and Seattle, Washington, around 1,609 kilometers (1,000 miles).

Social media users called Brian Niccol's use of a private jet "hypocritical," pointing to Starbucks' decision to use paper straws instead of plastic to reduce environmental damage.

In August, Starbucks sent a mail to Niccol saying: "You will be eligible to use the Company aircraft for business-related travel in accordance with the Company's travel policy, travel between your city of residence and the Company's headquarters in Seattle, Washington and your personal travel in accordance with the Company's policies," according to the US Securities and Exchange Commission.

In a previous statement, Starbucks said Niccol will work remotely but come to the office three days a week.

After declining revenues for two quarters, Laxman Narasimhan stepped down from the CEO post, with Niccol set to start on Sept. 9.

In 2021, the firm stopped using plastic straws in favor of paper ones to reduce plastic pollution.

However, Starbucks has continued to use plastic bottles and glasses.



X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.